torsdag den 12. december 2013

PATAGONIEN - DEL 3 (USHUAIA)

Dag 1 – Ushuaia
Efter en laaaaang køretur, et stop i Chile, en smule problemer med mit visum (alt er dog ok nu) og en voldsomt vippende sejltur nåede vi Ushuaia (verdens sydligste by også kendt som "El Fin del Mundo") om aftenen. Vi tog på kinesisk restaurant (for 7. gang eller sådan noget) og fik aftensmad og så havde vi ellers bare hygge på hotellet.

Dag 2 – Ushuaia
Om formiddagen tog vi ind til byen for at shoppe lidt. Ushuaia var nok min yndlingsby. Den havde hav og bjerge. Der var bakket og hyggeligt. Og så ligger den jo ved verdens ende, hvor sejt er det ikke lige. I et butiksvindue til restaurant så vi de største krabber. I et akavarium. Levende. Det kunne være, at vi skulle til at sælge dem nede i bistroen i Juelsminde? Efter frokost var det tid til en lille køretur på omkring 3 timer (sådan var det altid, Argentina er fandme stort!). Vi skulle ud at se på slædehunde! ”JAAAAAAAA!” tænker vi alle, ”nu skal vi sikkert køre på slæde og alt muligt!”. Det blev det dog ikke til. Vi måtte nøjes med en fin lille video, og så ellers kigge lidt på afstand. Da vi kommer derud, finder jeg så også ud af, at vi skal se bævere. Jeg ved ikke om bævere går i hi, men det skulle man tro, for der var absolut 0 bævere at se. Alt var der var at se, var deres efterladenskaber i form af dæmninger ødelagte træer. Men det hele blev dog sluttet af med en kop varm kakao, så helt galt var det jo ikke. 

Fin udsigt fra vores hotel. Det kunne jo næsten være Østrig!

Jeg fandt mig også en fin lille sømand he

Og en smule beskidt sne!

Det var så her slædehundene holdte til. Bundet til et dæk og en tønde til at kravle i læ, her skulle ingen af mine 4 hunde nogensinde bo! 

Bævernes tilholdssted

Fine hundeslæder


Dag 3 – Ushuaia

Vi havde utroligt meget fritid i Ushuaia, hvilket egentlig var virkelig rart, for vi fik rigtigt udforsket byen. Så selvom det ikke lyder som vi lavede så meget, så var det bestemt ikke kedeligt! To af mine amerikanske venner og jeg fik bl.a. sat vores håndaftryk i noget cement, så nu er der forevigt et minde om os i Ushuaia. I dag gik turen dog til…. *trommehvirvel*…. VERDENS ENDE. Wow, tænker I sikkert alle sammen. Og ja, det er da også ret cool, hvis jeg selv skal sige det. Dog måtte vi nøjes med at se verdens ende lidt på afstand, da man skulle i båd for at komme helt derhen. Men flot var det da bestemt! Vi spottede også en ræv, hvilket var noget af en sensation for nogle. Det er jo ikke alle steder, hvor en ræv lige dukker op til hverdag (men på Østermarken er det jo pænt standard).

Inden vi nåede til verdens ende skulle vi dog lige tage lidt billeder her.

Uha RÆV

Her spotter I så verdens ende. Lige dernede i åbningen. Så kommer man ikke tættere på antarktis!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar