onsdag den 11. december 2013

PATAGONIEN - DEL 2 (EL CALAFATE)

Dag 1 – El Calafate
Vi ankom ved frokosttid og efter frokost gik vi først en lille tur  i udkanten af byen til en sø. Bagefter var der fritid til at shoppe lidt. Calafate er virkelig en smuk by! Den mindede mig lidt om Østrig, da der var en del træhuse (+det var pissekoldt!). Jeg tog på café med nogle af mine venner, og fik også købt lidt sager! Om aftenen havde vi bare hygge i hytterne. Vi boede i de dejligste små træhytter!

El Calafate fra udkanten af byen


Dag 2 – El Calafate
Vi tog afsted mod en lille by, El Chaltén, som er meget kendt for dens hiking muligheder. På vej derhen stoppede vi for at købe torta frita og se et skilt, hvor der stod, hvor langt der var til forskellige byer i verden. Da vi ankon til El Chaltén gik vi en fin tur igennem skoven hen til et vandfald. Der var rigtig fint og vandet var virkelig klart. Efter det spiste vi vores medbragte madpakker og havde så lidt fritid til at kigge rundt. Selve byen ligger i en nationalpark, og der var rigtig hyggeligt! Vi fandt bl.a. et skilt med en dansk pioner, Andreas Madsen, jamen verden er jo lille! Om aftenen havde vi fri igen.

Min søde tysker Nele og mig
Og min søde dansker Laura og mig 

Det fine vandfald


Danmark blev fundet i store Argentina, Andreas Madsen you are our hero! 

Dag 3 – El Calafate
I dag skulle vi ud og se gletsjeren. Det var en af de ting, som jeg havde set allermest frem til at se på turen, og jeg blev bestemt ikke skuffet. Det var som at gå rundt i et postkort. WOW.  Vi havde fået muligheden for at komme på minitrekking på gletsjeren for omkring 800 kr. Ekstra. Jeg havde takket ja, og det er jeg godt nok glad for jeg gjorde! Det var virkelig cool, smukt og dejligt faktisk at gøre noget aktivt i stedet for kun at gå rundt og tage billeder. Vi smagte gletsjer vand, så flotte udsigter, alt sammen i ført fine pigsko. Inden vi bevægede os ned af gletsjeren fik vi lige en lille snak. Et glas whisky kølet ned af isstykker fra gletsjeren, og så et stykke chokolade. Da vi kom tilbage spiste vi madpakker med fin udsigt over gletsjeren, og derefter sejlede vi tilbage til de andre, som ikke havde valgt minitrekkingen. De havde været på en sejltur og ellers set gletsjeren fra nogle stier. Om aftenen var vi alle på en pub, og der blev danset indtil kl. 2, hvor vi desværre blev nødt til at vende snuden tilbage mod hytterne. Bussen kørte nemlig mod næste by 2.30 om natten, så vi var en flok trætte udvekslingsstudenter, der stod på bussen efter et hurtigt bad og hurtig kuffertpakning.

Til trods for den skyede himmel, er det her jo taget ud af et postkort

4 sweatre og min læderjakke formåede jeg at pakke mig ind i, det var næsten som dansk vinter - Det var skønt!

Fine pigsko fik vi også på

Mine søde danske Carla og mig


Det var vildt så blå gletsjeren var indeni, jeg troede kun den farve fandtes i slushice med 100000 tilsætningsstoffer 
POSTKORT, POSTKORT, POSTKORT 

Til sidst fik vi lige en sjat whiskey kølet ned af intet mindre end is fra gletsjeren selv, fornemt!

Den strakte sig ud i det uendelige!

Overvej lige hvor KÆMPESTOR den er



Ingen kommentarer:

Send en kommentar