onsdag den 30. oktober 2013

EN HELT NORMAL DAG

Jeg tænkte lige, at jeg ville prøve at skrive ned, hvad jeg egentlig laver på sådan en helt normal dag.

Kl. 06.00 – Mit vækkeur ringer (efter min mening ALT for tidligt), og jeg er træt.
Kl. 06.05 – Jeg ifører mig min fine skoleuniform.
Kl. 06. 30 – Jeg spiser morgenmad.
Kl. 06.50 – Jeg ræser ud af døren, når min værtsfar råber ”VAMOS”.
Kl. 07.00 – Klokken ringer, skolen starter, og jeg går alt afhængig af ugedagen enten udenfor og ser flaget blive hejst op imens nationalsangen bliver spillet, hvorefter der er bøn (og vi står selvfølgelig to og to på lige rækker her) eller så er det en tur i skolens egen kirke til morgengudstjeneste.
Kl. 07.15 – Så starter timerne, jeg har det hyggeligt de første 20 minutter.
Kl. 07.50 – Jeg keder mig og er stadig træt (skole fra kl. 07.00 er og BLIVER alt for tidligt)
Kl. 08.30 – Frikvarter, YES. Men kun i 5 minutter, så min lykke er kort.
Kl. 09.05 – Jeg har en indre kamp, for at holde mine øjne åbne
Kl. 09.55 – Frikvarter igen, denne gang i 15 minutter - LUKSUS
Kl. 10.45 – Jeg forsøger at høre efter hvad læreren siger.
Kl. 10.55 – Jeg giver op og indser, at jeg stadig fatter mindre end en analfabet, der prøver at læse ordbogen.
Kl. 11.30 – 5 minutters pause igen, kun 2 timer tilbage nu – Du kan godt Hanne!
Kl. 11.45 – Wow, det her går langsomt…
Kl. 12.03 – Jeg kan ikke mere, kom nuuuuu!
Kl. 12.15 – Jeg keder mig som aldrig før, det er et helt ny niveau af kedsomhed, vi snakker om her.
Kl. 12.45 – Kun 10 minutter tilbage, jeg bliver her utroligt rastløs haha
Kl. 12.55 – FRIHED, klokken ringer og jeg skal hjem og spise
Kl. 13.10 – Frokost, lækkertttt (Vores hushjælp laver fantastisk mad, elsker hende)
Kl. 14.00 – Tid til siesta.
Kl. 15.45 – Mit vækkeur ringer.
Kl. 15.55 – Jeg står op og springer i noget andet tøj.
Kl. 16.00 – Min spanskundervisning starter officielt, men jeg er som altid sent på den, og er først lige kommet ud af døren.
Kl. 16.10 – Jeg ankommer og undskylder igen igen for at være sent på den (har taget den argentinske holdning til tid alt for godt til mig)
Kl.17.30 – 1 times spanskundervisning bliver som altid til 1,5 og slutter oftest af med, at min spansklærer og jeg køber noget slik – han er skøn!
Kl. 17.40 – Enten slapper jeg af, skriver blogindlæg, ser tv (spiser noget mere haha) osv. Ellers kommer der nogle veninder over og hænger ud og drikker mate eller tereré (alt efter vejret).
Kl. 19.58 – Jeg ræser ud af døren (igen sent på den) og powerwalker for at nå til hockey til noget der bare minder om tiden.
Kl. 21.00 – Jeg sveder, er træt og føler mig en smule sundere efter en hård omgang hockeytræning.
Kl. 22.00 – Aftensmad, ikke et kæmpe måltid her, men min værtsfar formår altid at fremtrylle et eller andet yderst velsmagende.
Kl. 22.40 – Et tiltrængt bad.
Kl. 23.00 – Jeg falder om i min seng efter en travl, men god dag.


Det her er faktisk min rutine stort set hver dag. Det eneste der varierer er, om jeg tager til hockey eller smutter i fitness alt efter hvilken dag det nu er. I morgen smutter jeg på tur med skolen. Vi skal 4 dage til en by, som hedder Tucumán - det bliver fedt! Det er sammen med klassen under mig, men 2 piger fra min klasse skal også med. Uha jeg glæder mig!
Men jeg må hellere komme i gang med at pakke…

Chau, chau, adiós og alt det der

Ingen kommentarer:

Send en kommentar