søndag den 22. september 2013

SERENATA, FORÅRETS DAG OG HYGGE PÅ LANDET


Holaaaa

Ja mange sjove ting er der endnu en gang sket. Mandag var det tidligt op og i skole som altid, men aftenen så lidt anderledes ud end den plejer. I anledning af Día del Profesor om tirsdagen var der nemlig Serenata for 5to og 6to (de to ældste årgange på skolen, jeg er i 5to). Det betød, at vi havde lejet to busser til kl. 21 (som selvfølgelig blev pyntet op med diverse bannere, balloner og dekorationer), købt festlige hatte og drikkevarer og varmet stemmen op. Det gik nemlig ud på, at vi hele aftenen (og halvdelen af natten) kørte rundt til alle vores lærere og sang en sang vi havde skrevet i aftenens anledning. Så fik de en lille gave, og så fik vi enten sodavand, slik eller mad af dem. Der blev danset, råbt, hujet og festet hele natten og stemningen var fantastisk! Det er helt ufatteligt hvor mange ”kampråb” og sange de har, de ryster dem ud af ærmerne. Jeg elsker det! Omkring kl. 3 var vi nået listen af lærere igennem, men det slutter ikke der nej. Så vi drog videre til en form for campingplads (okay, det var måske ikke en campingplads, men det var mørkt, og jeg kan ikke finde et ord, der kommer det nærmere) hvor vi mødtes med 5to og 6to fra alle de andre skoler i byen. Nogle havde store højtalere med, og da cumbia’en først spillede ud af højtalerne var festen i gang igen. For lige at kunne nuppe et par timers søvn tog jeg hjem omkring kl. 5 (og også fordi det var hundekoldt!). Da jeg vågnede 6.45, 10 minutter før jeg skulle være i skole, kan jeg afsløre, at jeg var træt. Meget træt. Men til trods for, at jeg faktisk havde fået lov til at blive hjemme fra skole, hoppede jeg hurtigt i skoleuniformen og drog afsted. Jeg var simpelthen nødt til at se, hvordan denne her dag ville foregå. Alle fra 5to og 6to gik rundt som.. Ja jeg ved det ikke, ikke noget livligt syn i hvert fald. Heldigvis var lærerne jo godt klar over det, så ingen sagde noget til dem, der sov i timerne (hvilket vil sige 95% af klassen), og vi fik kage og hyggede og sang lidt mere. Da jeg kom hjem spiste jeg middagsmad, sov, forsøgte at se en film, sov, gik i bad, spiste aftensmad og ja, så gik jeg i seng. Der skulle lige indhentes noget søvn der haha.

Min veninde Mica og jeg

Der bliver sunget for lærerne og endda med guitarspil til

Og selvfølgelig blev der også taget billeder sammen med lærerne. Kan du finde hende? (Jeg kan ikke haha) 


Onsdag og torsdag var ret normale, spanskundervisning, fitness og så hang jeg ud med mine søde klassekammerater. Vi skulle dog ikke kun drikke tereré og æde os fede i kager, for fredag var det nemlig forårets dag (og vist også elevernes dag? Der er så mange dage her, det er ikke til at holde styr på). Men i hvert fald skulle hele klassen komme udklædt i temaet Scooby Doo, og intet Scooby Doo tema uden ”The Mystery Machine”. Den famøse bil blev selvfølgelig rekonstrueret i pap og stof, og resultatet blev fantastisk efter min mening!

Fredag skulle vi først møde i skole kl. 8 og hele dagen stod på udklædning, dans, snehvide skuespil performet af lærerne, hujen og råben, og egentlig bare en stor fest! Hver klasse havde et tema. Vores var som sagt Scooby Doo, så vi havde selvfølgelig de 5 hovedpersoner og så var resten af os klædt ud som diverse monstre og politimænd. Jeg var klædt ud som heks, men har dog lige pt. desværre intet billede af det. Hvis jeg får fat i et, skal jeg nok smide det op. De andre klasser havde temaer som f.eks. Disney, Toy Story, Cartoon Network og Alice i Eventyrland. Der blev givet nogle forskellige priser for udklædning og sådan, og vores klasse vandt Venskabs-prisen. Der blev også kåret en konge og en dronning, og selvfølgelig blev der spist en masse slik og kager! Efter skole tog stort set hele klassen hjem til Melina, en pige fra min klasse, og spiste empanadas og hyggede. Da jeg kom hjem var jeg virkelig træt og tænkte, at jeg lige ville sove en siesta, inden jeg skulle mødes med nogle venner og senere til hockey. Men da jeg vågnede efter en time havde jeg det rigtig dårligt og endte med at ligge syg hele aftenen med en form for influenza/slem forkølelse-ting, ja jeg havde det i hvert fald skidt. Øv. 

Scooby Doo-holdet, man kan lige ane Scooby i baggrunden

Vores fine Mystery Machine

Lørdag havde jeg heldigvis fået det bedre. Om formiddagen hjalp Sonia mig med at købe lidt praktiske ting, og om eftermiddagen tog jeg med Anto, Mica, Lucila og Luci ud til Lucila’s hus på landet for at hygge. Vi drak tereré, spiste kager, snakkede, dansede, tog billeder og slappede af i solen. Det var så skønt! Så kørte vi tilbage til byen, og ja så kørte vi bare lidt rundt. Efter noget tid stoppede vi for at spise (igen), og vi fik lækker friskpresset appelsinjuice og churros. Om aftenen tog jeg på diskotek sammen med et par piger fra min klasse og så en masse fra 6to. I dag har bare stået på 
asado og afslapning, det skal der jo også være plads til.  

PS. Jeg sender en undskyldning ud til alle perfektionisterne (inkl. mig selv), for at skriften pludselig ændrer størrelse midt i indlægget. Jeg har virkelig ingen anelse om hvorfor, eller om hvordan jeg skal ændre det. Så nu bliver det altså bare sådan her, YOLO


Tereré <3

Lækkert sted

Mine søde veninder - Lucila, Mica, Luci og jeg




Ingen kommentarer:

Send en kommentar