tirsdag den 8. april 2014

BRASILIEN NORDØSTTUREN – DEL 2 (MACEIÓ)

Maceió - Dag 1
Vi ankom til Maceió, solen skinnede, bikinien var på og vi begav os for første gang ud til havet. For første gang i 5 måneder mødte duften af saltvand mig igen, wow, det har jeg altså savnet. Jeg værdsætter virkelig at bo i et land , hvor du altid er tæt på havet nu. Vi blev mødt af hvidt sand og det flotteste turkise vand, men i dag var det altså ikke på stranden vi skulle nyde dagen. Ved vandkanten lå der en hel masse små (og jeg mener små) både, som skulle sejle os ud til nogle naturlige pools midt ude i havet. Vi blev iført redningsveste og i grupper af fire kom vi op i hver vores båd. Vandet var så klart og man kunne endda spotte farverige fisk i vandet. Da vi kom ud til de ”naturlige pools” var der fyldt med mennesker! Til trods for at kl. Ikke var mere end omkring 11 om formiddagen var der fuld gang i festen og der blev drukket drinks i litervis, hørt musik, snorklet (om det var for at kigge på fisk eller fine brasilianske numser, det ved jeg ikke haha) og endda røget en joint her og der. Vi brugte omkring 3 timer, hørte musik, tog billeder, plaskede rundt og nød de 40 graders varme. Det var skønt! Da vi kom tilbage til fastlandet havde vi fritid til at finde noget frokost. Frokost for mig og mine 2 veninder endte i hvad bedst kan beskrives som isbuffet. Du vælger et bæger og så har du ellers alverdens issmage, krymmel, sovs og andre toppings til rådighed. Til sidst bliver isen vejet og du betaler for vægten. L-Æ-K-K-E-R-T er hvordan jeg vil beskrive det. Det blev også mit første møde med avocado is. Ja du læste rigtigt, is med avocadosmag. Umiddelbart lyder det ikke lækkert, men jeg blev tvunget til at prøve det af en af mine veninder. Og jeg blev godt nok overrasket. For det smager vildt godt! Efter frokost (/kæmpe is) mødtes vi alle igen for at tage på marked. Det var super hyggeligt, og jeg fik da også købt mig en ting eller to, ups haha. Om aftenen var der afslapning på hotellet efter en lang dag.




Min søde amerikaner Amanda og jeg

 
De naturlige pools midt ude i havet

Lækker frokost

Et godt eksempel på en brasiliansk strandgæst

En af de små boder på markedet

Et aftenbillede af stranden inden vi tog hjem

Maceió – Dag 2

Dag 2 i Maceió var afsat til ren afslapning på stranden. Vi tog en båd ud til den smukkeste strand, hvor vi ellers spenderede dagen med at tage sol, spise is, bade, snakke og det blev også til en tur på en bananbåd. En bananbåd er en oppustelig pølse som er spændt efter en speedbåd. Du sidder så på den her ”banan” (som stadig ligner mere en pølse end en banan) og imens du bliver trukket af speedbåden, svinger den pludselig og alle falder af. Det er mægtigt sjovt, men giver også lidt blå mærker, da man nemt kommer til at falde oven i hinanden. Om aftenen havde vi vores første ”fest”. Den bestod i at et noget besynderligt liveband mødte op på restauranten, hvor vi spiste aftensmad, og så skulle vi ellers danse. Det er noget af det mest spøjse jeg nogensinde har prøvet, og jeg tror man skulle have været der for at forstå det, men vi havde det nu endnu en gang mægtigt sjovt! Udvekslingsstudenter er nu engang det bedste selskab!




Vi så også lige en flyvende båd, hvem har så brug for andet i livet? 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar