fredag den 23. august 2013

DE FØRSTE DAGE





Hola mine venner

Hvor skal jeg overhovedet begynde? Der er sket så meget de sidste 3 dage! Jeg er nu ikke bare kommet godt til Argentina, men også godt hjem til Curuzú Cuatiá. Flyveturen gik uden problemer, og da jeg gik ud af døren i lufthavnen i Buenos Aires med et hjerte der hamrede løs af spænding og nervøsitet, så jeg min værtsfamilie. Der stod de med det største skilt af alle og hoppede og vinkede. Hola og kys på kinderne, jeg følte mig velkommen lige fra starten.







w    
   














 m         

  Jeg ankom i Buenos Aires om morgenen, så der var en lang dag foran mig. Hele dagen blev brugt på at gå Buenos Aires tynd. Jeg vil lade billederne fortælle det meste, for ærligt talt så har jeg ingen idé om, hvad halvdelen af tingene hedder. Men vi så i hvert fald huset, hvor Argentinas præsident bor. Det bliver kaldt Det Pink Hus, og svarer til Det Hvide Hus i USA. Vi spiste lækker frokost på en italiensk restaurant med udsigt over en flod, vi var i en japansk have, vi så den argentinske paves gamle kirke og hundredevis af andre ting, som jeg desværre ikke kan navnene på.


Efter ca. 8 timer på gåben i Buenos Aires skulle vi skynde os hjem for at gøre klar til opera om aftenen. Vi skulle se Figaros bryllup på Colon Theatre. Og sikke et teater! WOW, det var noget af det flotteste jeg længe har set. Efter det tog vi ud for at spise aftensmad. Der var klokken ca. 00.00, jeg skal lige vænne mig til spisetiderne her. Det er altså sent for lille dansker-mig, og jeg var faktisk ikke særlig sulten. Da vi kom hjem på hotellet, og jeg fik lagt mig i min seng, besvimede jeg nærmest af træthed tror jeg. Jetlag, en hel dag på gåben og en hulens masse spansk, som jeg ikke forstår. Det havde gjort mig godt træt.

I går, torsdag, ramte vinteren for alvor Argentina. Det var (og er stadig) hundekoldt! Jeg kunne i hvert fald godt have brugt lidt varmere tøj. Vi tog tilbage til lufthavnen i Buenos Aires om morgenen. Nu var det min værtssøsters tur til at tage afsted på udveksling til Frankrig. Vi var i lufthavnen hele formiddagen og indtil kl. 14, hvor Florencia var lettet og vi havde fået lidt at spise. Derefter var der en 7 timers køretur hjem, hvor jeg fik sovet lidt jetlag ud og ellers bare kigget ud af vinduerne. Da vi kom hjem spiste vi aftensmad (kl. 23!), og jeg blev vist rundt i huset, mødte familiens 3 søde hunde og blev vist ind på mit værelse. Her havde de sat billeder op af min hund Tikki og min familie på skrivebordet, det er jo simpelthen alt for sødt!

I dag har jeg hele formiddagen været rundt med min værtsmor for at købe skoleuniform, shampoo og sådan lidt. Og lige nu her i eftermiddag har der været tre fra min nye skole forbi, for at sige hej. Dog var det kun den ene, som snakkede engelsk og det var meget kort, men det var rigtig hyggeligt at møde dem! Min værtsfamilie er allesammen så søde og rare! Både min værtslillebror og min værtsmor kan en smule engelsk, så lidt kan vi godt kommunikere. Jeg forstår stadig nul og niks af det spanske, bortset fra ”si”, ”hola” og enkelte andre ord jeg lige kan opfatte. Men jeg starter til spansk tre gange om ugen allerede fra næste uge af, tror jeg, så det skal nok komme! Ellers er min værtsmor rigtig sød til at oversætte lidt og fagter og tegnesprog kan gøre meget. Alt i alt har jeg det muy bien, og jeg glæder mig til at finde ind i en hverdagsrytme med skole og sådan her fra næste uge af! 

Det var det for nu, CHAU! 

1 kommentar:

  1. ¡Hola Hanne!
    Espero que tengas un año maravilloso en Argentina. Obtendrás una experiencia de toda la vida y podrás hablar perfectamente español cuando llegues a casa en Dinamarca.

    ¡Saludos y Cuidate¡

    Lone ( una amiga de su padre )

    SvarSlet